Monday, March 1, 2010

Holla!! aku rindu kelakar Sarawak, pok!!

hye3x!! Today I wanna post something using my Sarawakian Language..heheh.. Deh!! lamak2 aku ada blog tok sik prnh nak pake bahasa swk eyh..terok alu juak aku tok..tek petang tiba2 teringat umah kat sarawak alu la tek teringin gilak nak kelakar sarawak. tapi dah sikda org ctok mok dikelakar dengan, post kat blog pun jadik lah..hahah..Jauh ne pun aku pegi, Swk tetap di hati..chewah..mintak puji jak eyh..ari ya ku padah mok stop blogging kejap tp mcm sik jadi pulak.asal online jak, mesti ku nak post something kat blog tok..lebih kurang kedak DIARY aku lah tok..Sebenarnya bnyk dah ku post kat blog tok, hmpir tiap hari jak tp malas nak kasi publish..hahah..biar lah..tempat meluahkan perasaan jak bah kan..at least sikda juak org nak makan dalam kah, sik puas hati kah lepas ku luahkan semuanya kat blog tok..herm..eyh, bok perasan ari tok kan hari pertama bulan mac.waseh..cepat eyh masa berlalu..makin ari makin tua jak rasa..tup tup dah 21 tahun dah tahun tok walaupun blm masuk lg lah..heheh..tp perange tetap kedak biak 18 tahun..pa kah??lagi 2 tahun aku akan hbs blaja..uiii..sik sangka kejap jak rasa study 4 tahun kat UPM tok..kelak sem 6 g praktikal gik.dah ya kenak praktikal kat audit firm..camne la tok kelak?? buat soalan polah jurnal pun dah tunggang langgang tok kan lg buat akaun untuk company duit juta2..seram sejuk juak mun d pikirkan..aisehmen..cakap pasal audit, bok juak marek aku exam audit..aisehmen..punya la bnyk soalan aplikasi..apakah?? harap2 dr dzul ya sik strict gilak semak exm..mun jak nya yg semak..aduina..dah la slalu jak d panggil dlm kelas nya..lagi kelas tadi..adakah nya perasan juak baju yg d pake ku ya ada perkataan Danga Bay??eee..nya tok semua bnda eyh diperhatikan..geli jak rasa..
dah ya nya ingat aku beli baju ya suka2..wei,ingat aku x tauk cne Danga Bay ka arh?? I was there, man!!Herm..eyh2..mok mintak puji gik tok..next week aku dapat lesen 'L'..hahah..hopefully aku dapat hbs kan kelas aku sem tok juak then dpat lesen 'P' as soon as possible pasya dpt gi meronggeng-ronggeng kat miri time cuti kelak..deh..ngegeh na juak aku tok owh..hahah.. dah excited gilak nak ya petang tek smpat juak mimpi aku tok embak keta abang ku jalan2..dah ya d tahan polis gara2 sik pake tali pinggang keselamatan..uina..risau juak aku ngan test jpj tok kelak..hopefully kenak yg okay lah..sik cerewet gilak..huhu..wah..bok perasan bnyk alu juak dah cita ku tok..sbnrnya bnyk gik tp penat juak nak nge'taip' smuanya..heheh..senang hati ku lepas dah kelakar sarawak tok..lepaskan gian bah..skali skala..makasih diary sbb ko jak lah tmpt k aku meluah..wuahahah.. Anyway,mun ku rajin2 nak post cita gik aku akan post lebih bnyk dr tok..kinek aku stop smpe ctok jak..bnyk gik keja ku nak polah bah..ee..buang masa na ku tok kan..terok2..aku start busy minggu tok ngan assignments, exams, and more programs to go on..ho-ho-ho!!!

No comments:

Post a Comment